vineri, 8 martie 2013

Marci romanesti de succes



Cred că le putem număra pe degete. Branduri formate și consolidate la noi, care se bucură de un succes răsunător peste hotare. Corporații multinaționale pornite din România. Puteți enumera câteva? Eu întâmpin reale dificultăți. În concediu, am fost prin mai multe țări din Europa: nu am văzut niciun produs românesc pe rafturile magazinelor. Trist. Fie nu avem branduri suficient de mature să se bată pe piețele străine, fie extinderea în afara granițelor nu face parte din strategia companiilor românești, primând supraviețuirea pe piața autohtonă.
Acum doi ani, eram destul de tineri în ale online-ului. Florica se dădea pe twitter și a văzut un hashtag. L-a click-uit, a văzut că e vorba despre un concurs ce avea ca premiu un weekend la Roma, a dat un singur tweet, l-a închis și a uitat de el. Peste câteva săptămâni, am fost anunțați că am câștigat și am petrecut niște zile de vis în capitala Italiei. De atunci, ne-a rămas la suflet, poate pentru că a fost primul mare beneficiu pe care l-am avut de pe urma online-ului. Iar când îndrăgim un brand, scriem cu plăcere despre el
Bitdefender e unul dintre brandurile despre care vorbeam la început. A pornit din România și a ajuns să protejeze zilnic datele digitale a 400 de milioane de utilizatori individuali și companii din întreaga lume. E exemplul perfect pentru a demonstra că și la noi se pot naște branduri internaționale mari, trebuie doar un pic de curaj și viziune. Când am fost să ne ridicăm premiul, la sediul din București, aerul de corporație multinațională se simțea peste tot. Dar nu în sensul rigid, ci în cel deschis, orientat către consumator, chestie foarte importantă pentru a cuceri mințile și inimile a sute de milioane de oameni. Ține de cultura internă a companiei, de ADN-ul brandului, ingredientele succesului, fie el intern sau internațional.






Preluat de pe:

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu