L E
G E
privind marcile si indicatiile geografice
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege
CAPITOLUL I
DISPOZITII GENERALE
privind marcile si indicatiile geografice
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege
CAPITOLUL I
DISPOZITII GENERALE
Legea -marcilor
Art.1. -
Drepturile asupra marcilor si indicatiilor geografice sunt recunoscute si
aparate, pe teritoriul Romaniei, in conditiile prezentei legi.
Art.2. -
De dispozitiile prezentei legi beneficiaza si persoanele fizice sI juridice
straine avand domiciliul sau sediul in afara teritoriului Romaniei, in
conditiile conventiilor internationale privind marcile sI indicatiile
geografice la care Romania este parte .
Art.3. -
In intelesul prezentei legi, termenii si expresiile de mai jos se definesc dupa
cum urmeaza :
a) marca
este un semn susceptibil de reprezentare grafica servind la deosebirea
produselor sau serviciilor unei persoane fizice sau juridice de cele apartinind
altor persoane. Pot sa constituie marci semne distinctive cum ar fi: cuvinte,
inclusiv nume de persoane, desene, litere, cifre, elemente figurative, forme
tridimensionale si in special forma produsului sau ambalajului sau, combinatii
de culori, precum si orice combinatie a acestor semne.
b) marca
anterioara este marca inregistrata, precum si marca depusa pentru a fi
inregistrata in Registrul National al Marcilor, cu conditia ca ulterior sa fie
inregistrata.
c) marca
notorie este marca larg cunoscuta in Romania la data depunerii unei
cereri de inregistrare a marcii sau la data prioritatii revendicate in cerere.
Pentru a determina daca o marca este larg cunoscuta se va avea in vedere
notorietatea acestei marci, in cadrul segmentului de public vizat pentru
produsele sau serviciile carora marca respectiva se aplica, fara a fi necesara
inregistrarea sau utilizarea marcii in Romania;
d) marca
colectiva este marca destinata a servi la deosebirea produselor sau
serviciilor membrilor unei asociatii, de produsele sau serviciile apartinind
altor persoane;
e) marca
de certificare este marca ce indica faptul ca produsele sau serviciile
pentru care este utilizata sint certificate de titularul marcii in ceea ce
priveste calitatea, materialul, modul de fabricatie a produselor sau de
prestare a serviciilor, precizia, ori alte caracteristici.
f) indicatia
geografica este denumirea servind la identificarea unui produs originar
dintr-o tara, regiune sau localitate a unui stat in cazurile in care o
calitate, o reputatie sau alte caracteristici determinate pot fi in mod
esential atribuite acestei origini geografice;
g) solicitantul
este persoana fizica sau juridica in numele careia este depusa o cerere de
inregistrare a unei marci;
h) titularul
este persoana fizica sau juridica in numele careia marca este inregistrata in
Registrul National al Marcilor;
i) mandatarul
autorizat denumit in prezenta lege "mandatar", este
consilierul in proprietate industriala care poate avea si calitatea de reprezentare
in procedurile in fata Oficiului de Stat pentru Inventii si Marci;
j) Conventia
de la Paris este Conventia pentru protectia proprietatii industriale din
20 martie 1883, Paris, asa cum a fost revizuita si modificata;
k) Tarile
Uniunii sint tarile carora li se aplica Conventia de la Paris si care
sint constituite in Uniunea pentru protectia proprietatii industriale;
l) Aranjamentul
de la Madrid este Aranjamentul de la Madrid privind inregistrarea
internationala a marcilor din 14 aprilie 1891, revizuit la Stockholm la 14
iulie 1967;
m)
Protocolul referitor la Aranjament este Protocolul de la Madrid din 27
iunie 1989 referitor la Aranjamentul de la Madrid privind inregistrarea
internationala a marcilor;
Preluat de pe:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu