vineri, 8 martie 2013

Intreaba un avocat gratis



Pe site-ul Cab.de avocat Coltuc exista o rubrica unde intrebati un avocat gratis.
Ultima intrebare:
Minoritatea faptuitorului – cauză care înlătură caracterul penal al faptei
Potrivit art.50 C.pen., nu constituie infracţiune fapta prevăzută de legea penală săvârşită de un minor care, la data comiterii acesteia, nu îndeplinea condiţiile legale pentru a răspunde penal.
Spre deosebire de cauzele analizate anterior, în acest caz factorul intelectiv şi volitiv al vinovăţiei sunt înlăturaţi ca urmare a insuficientei dezvoltări psiho-fizice a subiectului, care nu îi permite să înţeleagă semnificaţia socială a faptelor sale.
Potrivit art.99 C.pen., capacitatea penală a minorului se determină în mod diferit, în funcţie de vârsta acestuia. Astfel, minorul care nu a împlinit vârsta de 14 ani nu răspunde penal, minorul cu vârsta cuprinsă între 14 şi 16 ani răspunde penal numai dacă se dovedeşte că a lucrat cu discernământ, iar minorul care a împlinit 16 ani răspunde penal.
Prin urmare, în cazul minorului cu vârsta sub 14 ani, operează o prezumţie absolută în sensul lipsei discernământului, prezumţie nesusceptibilă de proba contrară indiferent de gradul de dezvoltare psiho-fizică a minorului şi indiferent de natura infracţiunii comise.






Preluat de pe:

 

3 comentarii:

  1. am vandut apt meu personal vanzare -cumparare copilului meu major la pretul pietei pt ami plati niste daune de accident rutier eu ca inculpat : avocat , recurs, pt cateva parti vatamate daune morale etc si ce mi-a mai ramas am platit timp de 6-7 luni rata [ numai dobanda ] la banca dupa care nu am mai putut plati eu fiind deja somer si nici bani nu mai aveam . Banca a concesionat datoria catre o firma recuperatoare care nu mi-au dat curs notificarilor mele scrise catre ei si pana la urma am primit acasa somatie de executare silita mobiliara cu dispozitie judecatoreasca. intrebare : poate sa revina asupra apartamentului vandut fiicei mele ? mentionez ca acum lucrez cu un salariu de 740 ron , ce se poate intampla mai departe in cazul in care eu acum nu mai am nimic pe numele meu ?

    RăspundețiȘtergere
  2. buna ziua
    am avut un card de cumparaturi si nu am mai putut plati ratele si am primit dupa 2 ani in posta ( instiintare privind masura popririi ) la care suma este de 6032 lei
    in principiu nu are ce sa mi ia ca nu am nici un bun pe numele meu , cred ca poate pune poprire pe salariu dar vreau sa stiu daca suma asta mai creste ?? va rog dati mi si mie un raspuns
    va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  3. buna ziua .am pierdut carnetul de munca si de 1 an si ceva tot trimit acte la monitorul oficial pentru a cere un duplicat pentru ca am nevoie de caartea de munca in spania pentru a intra in pensie si cei de la monitorul oficial imi tot trimit actele acasa zicind ca nu ee bine .va rog sa ma puneti in contact cu un avocat pentru a rezolva mai repede actele care mi se cer pentru duplicat carte de munca avind adeverinte de la toate locurile de munca unde am lucrat in rominia.

    RăspundețiȘtergere