vineri, 8 martie 2013

Inregistrare marci osim



Am aratat intr-un articol precedent avantajele pe care le prezinta inregistrarea unei marci, si in ce masura o marca inregistrata imi protejeaza afacerea.
Asadar, cunoscand importanta acestor lucruri, ma hotarasc sa-mi inregistrez marca. Care este procedura, care sunt pasii de urmat si care sunt costurile?
In primul rand ar trebui sa ma gandesc la afacerea mea si cat de extinsa este sau va fi. In functie de acest lucru, pot solicita inregistrarea marcii mele la nivel national, prin Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM), la nivel comunitar, prin Oficiul de Armonizare a Pietei Interne (OHIM), sau la nivel international, prin Organizatia Mondiala a Proprietatii Intelectuale (WIPO).
Inregistrare -marci -osim

1. Daca vreau ca marca mea sa fie protejata doar pe teritoriul tarii si nu ma gandesc ca pe viitor sa-mi extind activitatea si in afara granitelor, este suficient sa ma adresez OSIM cu o cerere de inregistrare, urmand apoi o procedura care nu poate dura mai mult de 6 luni, pana la eliberarea certificatului de inregistrare a marcii.
Inaintea completarii cererii de inregistrare, trebuie sa stabilesc ce tip de marca voi inregistra: verbala (o denumire sau un slogan), figurativa (doar o reprezentare grafica ce nu contine litere sau cifre), sau combinata (denumire insotita de un element grafic, alb-negru sau color). Apoi trebuie sa o incadrez intr-una sau mai multe clase de produse sau servicii, in functie de activitatea pe care o voi desfasura sub acea marca, potrivit Clasificarii de la Nisa.
 
 




Preluat de pe:
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu