Americanca Kathryn Haralson a fost
contactată de firme de
recuperatori atât la
locuinţa sa cât şi la serviciu, iar aceştia au luat legătura chiar şi cu fiica
sa, la colegiu. Apoi a avut surpriza, când s-a logat pe Facebook, să găsească o
solicitare "să îl contacteze pe domnul Rice" în legătură cu datoria
sa.
"Nu era nevoie să meargă pe
Facebook să mă găsească. Am fost în contact permanent cu firmele de recuperatori. Au depăşit limita", a spus
Haralson.
Biroul pentru Protecţia Financiară a
Consumatorilor şi Comisia Federală pentru Comerţ analizează noi restricţii în
privinţa folosirii reţelelor de socializare pentru contactarea datornicilor.
Aceasta este una dintre măsurile
avute în vedere de autorităţile americane de reglementare pentru 2013, în
condiţiile în care aplică pentru prima oară în industria recuperării datoriilor
o supraveghere federală cuprinzătoare. În 2011, în Statele Unite au fost depuse
180.000 de reclamaţii la Comisia Federală pentru Comerţ, împotriva
recuperatorilor de datorii.
Directorul Biroului pentru Protecţia
Financiară a Consumatorilor, Richard Cordray, a făcut o prioritate din această
problemă, având în vedere că aproape unul din 10 americani, respectiv 30 de
milioane de persoane, datorează în medie 1.500 de dolari.
Reglementările vor afecta emitenţi
de carduri precum Capital One Financial şi JP Morgan Chase.
Biroul a dat un semnal privind
intenţiile sale în luna octombrie, când a anunţat un acord de 112.5 milioane de
dolari pentru închiderea unui litigiu cu American Express, acuzată de practici
incorecte în recuperarea datoriilor clienţilor.
Preluat de pe:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu