Taxa auto, în forma în care ea există în România, contravine dispoziţiilor comunităţii europene şi poate fi, prin urmare, contestată de persoanele care au fost nevoite să o plătească.. Există deja mai multe cazuri în care persoane care au achitat taxa auto s-au îndreptat împotriva statului şi au câştigat recuperându-şi astfel banii plătiţi.
Prima variantă a taxei auto şi-a atras imediat dezaprobarea Comisiei Europene care a declanşat în martie 2007 procedurile legale împotriva României.
Comisia a cerut expres modificarea sistemului de taxare a autovehiculelor, argumentând că reglementările actuale sunt discriminatorii în cazul autoturismelor second-hand importate din alte state ale blocului comunitar.
“Deşi prin Ordonanţa de urgenţă nr. 50/2008 au fost abrogate articolele din Codul Fiscal, considerate ca fiind contrare dreptului comunitar, privind instituirea aşa zisei taxe de primă înmatriculare, noul act normativ nu a făcut altceva decât să redenumească taxa, transformând-o în taxă de poluare. Astfel, taxa de primă înmatriculare s-a transformat în taxă de poluare, cu o aplicabilitate mai restrânsă şi instituită cu scopul de a taxa poluarea produselor de autoturismele înmatriculate în România dupa data de 1 iulie 2008, potrivit criteriilor alese pentru determinarea acestei taxe.
Legalitatea celei de a doua variante a taxei de primă înmatriculare a fost tranşată de Curtea de Justitie a Uniunii Europene, care prin hotărârile pronunţate în cauzele Ioan Tatu contra României şi Nisipeanu contra României a stabilit că a doua variantă a taxei, în oricare dinntre formele ei, contravine dispoziţiilor comunitare.În faţa presiunilor Comunităţii Europene, Guvernul României abrogă Ordonanţa de Urgenţă nr. 50/2008 şi adoptă, în schimb, Legea nr. 9/2012. Noua lege, nu numai că nu se corelează cu dispoziţiile comunitare, însă este discriminatorie, încălcând în mod vădit principiul “, arată avocat Coltuc Marius
Preluat de pe:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu